Flere værktøjer
 
Personlige værktøjer

Sydbank Skanderborg

Fra Skanderborg Leksikon

m
 
(Versionssammenligningen medtager 4 mellemliggende versioner.)
Linje 1: Linje 1:
-
I 2002 åbnede den sønderjyske Sydbank en filial i Skanderborg på adressen Møllegade 3 - efter 2006, Ole Lund Kirkegaards Stræde 3.
+
I 2002 åbnede den sønderjyske Sydbank en filial i Skanderborg på adressen [[Møllegade]] 3 - efter 2006, [[Ole Lund Kirkegaards Stræde]] 3.
Det blev byens 6. pengeinstitut
Det blev byens 6. pengeinstitut
Linje 7: Linje 7:
Skanderborg var interessant både m.h.t. erhvervsliv og privatkunder, og oprettelsen af en filial i byen var led i bankens vækststrategi, hvor man søgte at blive landsdækkende.
Skanderborg var interessant både m.h.t. erhvervsliv og privatkunder, og oprettelsen af en filial i byen var led i bankens vækststrategi, hvor man søgte at blive landsdækkende.
-
Med sloganet ''Hvad kan vi gøre for dig''?ville man sætte kunden i centrum, og med lokalafdelingens 6 medarbejdere i Skanderborg, blev der nu mulighed for mere personlig kontakt med de omkring 800 kunder, som banken allerede havde i området.
+
Med sloganet "''Hvad kan vi gøre for dig''?" ville man sætte kunden i centrum, og med lokalafdelingens 6 medarbejdere i Skanderborg, blev der nu mulighed for mere personlig kontakt med de omkring 800 kunder, som banken allerede havde i området.
   
   
En erklæret målsætning var at bakke op om det lokale, som f.eks. at forære fribilletter til håndboldkampe og cirkus.
En erklæret målsætning var at bakke op om det lokale, som f.eks. at forære fribilletter til håndboldkampe og cirkus.
Linje 16: Linje 16:
-
== Kilder: ==
+
== Kilder ==
Skanderborg Historiske Arkiv
Skanderborg Historiske Arkiv
 +
 +
 +
[[kategori:ERHVERV]]
 +
 +
[[kategori:Bankvæsen]]

Nuværende version fra 14. jan 2010, 14:19

I 2002 åbnede den sønderjyske Sydbank en filial i Skanderborg på adressen Møllegade 3 - efter 2006, Ole Lund Kirkegaards Stræde 3.

Det blev byens 6. pengeinstitut

Sydbank er Danmarks fjerdestørste bank, dog med en markedsandel på beskedne 5-7 %.

Skanderborg var interessant både m.h.t. erhvervsliv og privatkunder, og oprettelsen af en filial i byen var led i bankens vækststrategi, hvor man søgte at blive landsdækkende.

Med sloganet "Hvad kan vi gøre for dig?" ville man sætte kunden i centrum, og med lokalafdelingens 6 medarbejdere i Skanderborg, blev der nu mulighed for mere personlig kontakt med de omkring 800 kunder, som banken allerede havde i området.

En erklæret målsætning var at bakke op om det lokale, som f.eks. at forære fribilletter til håndboldkampe og cirkus.

I 2003 kom banken i pressen pga. et frækt tyveri. Ved et indbrud hos en af bankens ansatte blev der stjålet en nøgle til bankens pengeskab. Tyvene brød derefter ind i banken på Møllegade, fik åbnet pengeskabet og fjernede ca. 100.000 kr.

Sydbanks afdeling i Skanderborg var tilsyneladende en succes for afdelingens blev allerede i 2003 arealmæssigt udvidet til det dobbelte ved nedrivning af naboejendommen.


Kilder

Skanderborg Historiske Arkiv

Powered by MediaWiki